چرا بیت کوین نتوانست از سطح 20000 دلار عبور کند؟
شرکت گیتی توان سرمایه گذاری بلند مدت میانه مدت کوتا مدت خرید سهام شرکت گیتی توان ( بیت کوین تتر )
چرا بیت کوین نتوانست از سطح 20000 دلار عبور کند؟
پنج شنبه 13 آذر 1399 ساعت 17:5 | بازدید : 34 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

چرا بیت کوین نتوانست از سطح 20000 دلار عبور کند؟

شکست بیتکوین - چرا بیت کوین نتوانست از سطح 20000 دلار عبور کند؟

سرانجام بیت کوین توانست رکورد جدید بالاترین قیمت را برای خود به ثبت برساند، اما این دارایی دیجیتال در نزدیکی سطح ۲۰۰۰۰ دلار به شدت ریجکت شد. تحلیلگران درون زنجیره ای می‌گویند که اقدام برای فروش از سوی نهنگ ‌ها و ماینرها به علاوه مقاومت بسیار قوی در ۲۰۰۰۰ دلار ازجمله دلایل اصلی این کاهش قیمت بوده اند.

نمودار بیتکوین - چرا بیت کوین نتوانست از سطح 20000 دلار عبور کند؟

چه عاملی نهنگ ها و ماینرها را به فروش واداشت؟

برای نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران دارای سرمایه بالا، نقدینگی مهمترین عامل است. از آنجا که این افراد با حجم سفارشات بسیار بالایی سر و کار دارند، لازم است که افت ناشی از سفارشات فروش خود را محاسبه کنند.

به طور معمول، بهترین دوره فروش برای نهنگ ‌ها زمانی است که اوج رضایتمندی در بازار با تقاضای خرید زیاد ایجاد می شود. این شرایط به نهنگ ها اجازه می ‌دهد بدون ایجاد نوسانات گسترده در قیمت، دارایی‌های خود را با سود بیشتری به فروش برسانند.

هنگامی که قیمت بیت کوین رکورد بالاترین قیمت ثبت شده خود در صرافی کوین بیس (Coinbase) را شکست، باعث شد احساسات و تمایلات بازار بسیار صعودی گردد. اندکی پس از آن، نهنگ ‌ها فروش خود را آغاز کردند و باعث شدند دارایی های زیادی در صرافی‌ های بزرگ نقد شود.

کی یانگ جو، مدیر عامل CryptoQuant، توضیح داد که برداشت دارایی توسط نهنگ‌ها از ۳۰ نوامبر (10 آذر) رو به کاهش گذاشته است. وی افزود:

“من این اتفاق را حرکت نزولی کوتاه مدت مبتنی بر فروش ماینرها، حرکت نهنگ‌ ها در صرافی‌ ها و عدم برداشت توسط نهنگ‌ ها می‌ نامم. اما می ‌دانستم که ذخیره زیاد استیبل ‌کوین ‌ها در صرافی ‌ها منجر به شکسته شدن سطح 20000 دلار در سال جاری می شود. اما در صورت ریجکت شدن بالاترین سطح قیمت، یک عقب نشینی بزرگ اتفاق می افتد زیرا نهنگ ‌ها بیت کوین ‌های خود را تا حد زیادی خواهند فروخت”.

همزمان شدن نگهداری بیت کوین توسط نهنگ ‌ها در صرافی‌ ها که به معنای فشار فروش بالاتر است، با فروش از سمت ماینرها، روند نزولی بیت کوین را شدت بخشیده است.

کی یانگ جو اشاره کرد که نهنگ ‌ها بار دیگر بیت کوین خود را به صرافی‌ ها واریز کرده اند و این اتفاق زمانی رخ می دهد که نهنگ ‌ها قصد داشته باشند دارایی‌ های خود را به فروش برسانند.

آیا روند بهبود اخیر یک “جهش گربه مرده” به شمار می رود؟

پس از اینکه قیمت بیت کوین تا حدود ۱۸۲۰۰ دلار سقوط کرد، به سرعت روند بهبودی را در پیش گرفت و در عرض چند ساعت به بالای ۱۹۴۰۰ دلار رسید. اما بار دیگر کاهش یافته و با قیمتی در محدوده ۱۸۵۰۰ دلار ترید شد.

این بهبود سریع قیمت احتمالاً ناشی از ماهیت ریزش اخیر بوده است. به بیان ساده تر، با کاهش قیمت، صرافی‌ها شاهد حجم بالای لیکویید شدن دارایی ها بودند. به همین دلیل، اگر این نقد شوندگی در چنین سطح وسیعی اتفاق نیافتاده بود، قیمت بیت کوین احتمالاً بیش از آنچه که انتظار میرفت، افت می‌کرد.

 به همین دلیل بازگشت قیمت نیز به همان اندازه بزرگ بود. فروشندگان پوزیشن های شورت با ریزش بیت کوین به صورت تهاجمی عمل کرده و فشار کوتاه مدت زیادی را به وجود آوردند.

 ممکن است بیت کوین در کوتاه مدت با دو سناریوی مختلف روبرو شود. اولاً، احتمالاً قیمت بالاتر از ۱۹۰۰۰ دلار باقی می ماند، که در این صورت به بازار مشتقات اجازه میدهد کمی آرام بگیرد و بهره باز به نوعی بازسازی شود. دوماً، ممکن است بیت کوین همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد چرا که تریدرها پس از دستیابی به بالاترین سطح قیمت، افت بیشتر قیمت را پیش بینی می‌کنند.

اما چشم‌انداز کلان بیت کوین همچنان خوش بینانه است. اسکات ملکر (Scott Melker)، تریدر ارزهای دیجیتال، تأکید کرد که کندل ماهانه ماه نوامبر (آبان) در بالاترین سطح قیمت بیت کوین بسته شده است و این تصویر بلند مدت مثبتی را برای BTC ترسیم می کند. در کوتاه مدت، سطوح حمایتی اصلی برای بیت کوین ۱۸۲۰۰ دلار، ۱۷۷۰۰ دلار و ۱۶۲۰۰ دلار خواهند بود. هنوز در این مناطق خوشه های نهنگ بزرگی وجود دارد که می‌توانند واکنش خریداران را در پی داشته باشد.

(یادداشت مترجم: جهش گربهٔ مرده (Dead cat bounce) در امور مالی، به یک بهبود مختصر در قیمت سهام یا دارایی رو به افول اشاره دارد)

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: cointelegraph



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

لطفآ به خدمات ما رای بدهید.؟

آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت گیتی توان و آدرس gititavan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 348
:: کل نظرات : 36

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 67
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 68
:: بازدید ماه : 266
:: بازدید سال : 422
:: بازدید کلی : 2110